Uczeń piekarza i „Czułym okiem”

Trzecia część brulionu „Czułym okiem” już poleciała do wielu z Was. Dziękujemy za miły odzew i odbiór kolejnego Subiektywnego Przewodnika Po Małych Przyjemnościach. W ciągu tych dni nie miałem zbyt dużo czasu, bo w związku z ogromem pracy z wysyłką musiałem przejąć część obowiązków od Mimi. We dwójkę zawsze raźniej i szybciej praca idzie. Buchalteria i adresy to moja działka. Oprócz tego, jako pilny uczeń mistrza piekarza (Mimi), teraz ja piekę chlebki. Postanowiłem wyspecjalizować się w chlebach na zakwasie.  Każdego dnia, gdy od rana ciężko pracujemy, aby wszyscy chętni otrzymali brulion, jak najszybciej, cały czas trzyma nas godzina 11:00 – przerwa na kawkę. A co do np. czwartkowej kawy było, zobaczycie za chwilę u Mimi.

– Grzej Pimpka gówniarzu!

02 01

Chlebki Zorkiego :)

07

Czułym okiem – wciąż wertuje strony… Najbardziej lubię te małe rysuneczki Mimi.

06 03

Testujemy kawy z Java Coffee05 04

Filiżanka, którą dostałem w prezencie – prosto z kawiarni Kontra Coffee z Kopenhagi. Karina, dziękuję!

42 komentarzy to “Uczeń piekarza i „Czułym okiem””

  1. Sebastian, Uczeń przerastać Mistrza zaczyna..? Chlebki CUDNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Oj, chyba idą łeb w łeb – zakwas dobry kierunek:)
    Czekam na „Czułym okiem”… może to będzie już w poniedziałek…
    Sił… dla Mistrza i Ucznia!

    • Do Mimi to mi jeszcze sporo brakuje. Jednak mam dość małe doświadczenie, ale mając dobry przepis jest nieźle. Zamierzam się wciąż szkolić, bo chleb to nasz powszedni, więc musi być klasa! Mam nadzieję, że brulion dotrze, jak najszybciej :)
      Pozdrawiam!

  2. Zorki,u Ciebie zawsze można liczyć na kawę:)
    Smakowicie wyglądają te chlebki,zamawiam ,,piętkę,,:)
    Ha a ja właśnie dokarmiłam zkwsy i jutro piekę!
    miłego łikendu:)

    • No, tak kawka ma się rozumieć jest! Trzymam kciuki za Twoje chlebki. Lubię to zakwasowe pieczywo – jest naprawdę genialne w smaku.
      Pozdrawiam!

  3. Zorki, Zorki pięknę Twoje chlebki. Ja jakoś poległam na tych, na zakwasie. Chwilowo się poddałam, ale wrócę i będę próbowała dalej.
    Twoja kawa pachnie na odległość!
    Sylwia:)

    • Czy zakwas Ci nie wyszedł? Bo jeżeli tak, to mogę pomóc temu zaradzić :) Cieszę się, że zapachniało kawą i u Ciebie!

      • Zakwas się udał, byłam dumna, ale potem chyba zbyt niecierpliwa byłam i chlebek dobrze nie wyrósł. Porwałam sie od razu na żytni-razowy.

        • My mamy przepis na chlebek, który wyrasta całą noc i w sumie nie ma problemu, żeby się nie udał. Trzeba go tylko 2 razy wyrobić na początku. Przepis będzie w czwórce, tak powiedziała Mimi :)

          • Wytrzymam! Teraz pozostaje mi „garnkowiec”, który mi się udaje i za każdym razem coś w nim zmieniam. Czegoś dodam, wsypię trochę innej mąki…

  4. To ja biore trzy pozostale piekti, jako, ze chleb okragly :)
    na ksiazke bede jeszcze czekac, chyba do kwietnia, kiedy znowu bede w PL i dowiezie mi ja kolezanka. Na razie sobie ogladam obie poprzednie i mam wiosne-lato :)

    • te piektki to oczywiscie pietki czyli pientki ;)
      nie na darmo jestem chyba krolowa literowek!!

    • Z okrągłego chlebka to spokojnie 4, a nawet 6 piętek wyjdzie :) Fajnie, że kompletujesz nasze wydawnictwo, oby trójeczka doszła szybko!
      Pozdrawiam!

  5. W poniedziałek dotarła do mnie 3 część,jeszcze nie zdążyłam przeczytać ale wszsytkie zdjęcia już oglądałam chyba ze 100razy;) mam nadzieję że nie skończy się na tej części i będą powstawać następne:) Dziękuję:)

    • Dzięki takiemu odzewowi i wielu miłym słowom i komentarzom mamy siłę na pracę nad kolejnym brulionem. Tym razem wiosna po raz drugi :)

  6. No tak, taki mistrz piekarz to Skarb, a i uczeń pojęty i zdolny. Brulionem u mnie degustacja, zdjęcia przejrzane też 100 razy, piękne, a czytanie teraz tak na spokojnie. Ale specjalizacja robienia kawy to Twoja:-) Pozdrawiam serdecznie.

  7. Chlebki super. U mnie dziś były bagietki ale jutro nastawiam zakwas na chlebek. Kawka jak zawsze super! Pozrowienia:-)

  8. Chlebki mistrzostwo świata!!! Widać, że miałeś dobrą Nauczycielkę ;) U nas właśnie dwa rosną na Królu Maciusiu od Was :) Jeśli choć jeden będzie wyglądał, jak Twój to będę baaardzo zadowolona!! Brulioniki to cuda, skarby, z którymi ciężko się rozstać. Skoro już zaczęła się kolekcja, to czekamy z niecierpliwością na wiosenkę:)

    • Napatrzyłem się sporo na Mimi przy piekarskiej pracy, więc teraz moja kolej. A Król Maciuś jest naprawdę świetny. Wiosna, wiosna już nie możemy się doczekać…

  9. u nas w domu pieczenie chleba to też męska rzecz – mój mąż jest piekarzem :))))

    • Ha, z przyjemnością poznałbym tajniki prawdziwego pieczenia. W końcu profesjonalista to co innego.
      Pozdrawiam!

  10. imponujące! te chlebki mam na myśli:)
    i fotki apetyczne bardzo! miłej niedzieli:)

  11. Ale piękne chlebusie! Ten okrągły musiał smakować wybornie, ta chrupiąca skóra. Ja też często wracam do Waszych książek, zwłaszcza przed snem :-)
    Kolekcja mini filiżanek do kawki już chyba całkiem pokaźna. Fajnie, że każda filiżanka jest inna!
    Pysznej niedzielnej kawki życzę!

    • Ten okrągły z żeliwnego garnka to mój ulubiony. Kolekcja wymaga już chyba szafeczki, bo na ekspresie prawie się nie mieści. Dziś kawka była pyszna :)

  12. Jestem miłośnikiem kawy, zawsze gdy oglądam Twoje zdjęcia „kawowe” mam ochotę sięgnąć po tę filiżankę. :)
    Jestem ciekawa chlebków w smaku bo jako modele wypadły znakomicie ;)
    Przesyłka książkowa do mnie dotarła 14 lutego i nadal czeka na rozpakowanie ;D

    • Cieszę się, że moje zdjęcia kawowe tak na Ciebie działają :) Miłego rozpakowywania „Czułym okiem”!

  13. uwielbiam zdjęcia z Waszą kawką:))
    kawka i u mnie dziś była i nawet post powstał z tej okazji:)
    Wasz brulion mam/.. miałam szczęście otrzymać go jako jedna z pierwszych i cały czas wertuję, przeglądam i smakuję każde zdjęcie i stroniczkę! wspaniałe te Wasze „lekturki” i już chcę więcej, chcę kolejną… :)))
    no i brawo za wypieki chlebka, myślałam, że to tylko Mimi w tej kwestii działa, a tu proszę jaka miła niespodzianka:)))
    skoro pizza świetna Tobie wychodzi to i z chlebem musi być podobnie! :)
    pozdrawiam ciepło

  14. No gratuluję Panu nowych umiejętności! Żeby tak mój Gero zaczął piec chleb;)))
    Zorki zdjęcia ŻYLETA!!! Są obłędnie piękne, w szczególności z chlebkami i kawą smołą!

    P.S. Mam dla Was „mały duecik” w temacie filiżankowo- kawowym. To już za tydzień:)
    Ściskam!

  15. zawsze jak parzę kolejną filiżankę kawy, rozsądek podpowiada mi „hej viola dość już tego dobrego, nie można pić tyle kawy”; wtedy od razu wpisuję w przeglądarkę blog Mimi lub oczywiście Twój i wtedy… muszę zaparzyć kolejną filizankę kawy! muszę:) czuję integrację kawową gdzieś w przestrzeni i człowiekowi od razu lepiej!
    a chleby… czuję ich zapach….

  16. Cudne te Twoje chlebki i filiżanka fajny „łup” ;))

  17. Witam serdecznie. Tyle ochów i achów;) Jak mogę nabyć 3cią część?????? POMOCY!!!!

  18. chlebek cudny,najwazniejszy chyba jest nauczyciel,gratuluje,ja caly czas na etapie nauki,musze zakupic garnek i chyba u mnie troche jest za zimno na wyrastanie,ale sie nie poddaje,a co do kawy to dzieki Wam jest to moj temat numer jeden,choc nie musze jej pic,nawet w ksiazce zaczelam od rozdzialow o kawie,ksiazka cudo,delektuje sie kazda literka,dopiero od Was dowiedzialam sie o jakosci kawy w Starbucksie,czy sa jakies materialy gdzie moglabym o tym poczytac?pozdr.i dzis niech piekarz zrobi Mimi specjalna kawke z dosypka zdrowia,pozdr.Kasia

  19. Bede wdzieczna za ocene kawy Java coffee,bo cenie Wasza opinie,to chyba mieszanka wloskiej i francuskiej kawy,tak slyszalam,na razie znalazlam namiar na kawe,ktora piliscie w Cafe kredens i zamierzam wyprobowac,pozdr.

  20. Chciałabym podziękować za linka. Książki już zamówiłam:) Czekam z niecierpliwością. Jest jeszcze jakaś szansa nabyć część 1-wszą?

  21. Jaka szkoda:( Dziękuje jeszcze raz! Pozdrawiam:)

  22. A ja własnie złożyłam zamówienie na 2 i 3 cz. w sklepie ZOE i oczekuję z niecierpliwością na lekturki:-)Szkoda, że spóźniłam się na 1 cz., na pewno jest imponująca, jak talent do pieczenia, który widać po zdjęciach w tym blogu.Gratuluję umiejętności i trzymam kciuki za dalsze przedsięwzięcia.
    Pozdrawiam;-)

  23. dziekuje!

