Espressowo

Temat kawy wraca do mnie, jak bumerang. Zresztą nie ma się co dziwić. Wybija godzina 11:00 i Mimi krzyczy: „Grzej Pimpka Gówniarzu!„. Rzucamy wszystko i rozpoczynamy naszą codzienna przerwę na kawę. Pakowanie paczek, będzie musiało chwilę zaczekać :)

Bardzo lubię tą część dnia. Nie raz zdarzyło mi się przed snem myśleć o pysznym espresso, które wypiję następnego dnia. Oprócz tego wciąż poszukujemy fajnych miejsc na dobrą kawę w miastach, w których bywamy. Jeżeli znacie takie lokale, to piszcie. Z chęcią je odwiedzimy przy okazji.

Tak się akurat złożyło, że w Krakowie parę fajnych miejsc nam odpadło. Tak się bije z myślami, czy o tym napisać, czy nie. Dlaczego te dobre miejsca po pewnym czasie już nie są dobre?

W wpisie „Pimpek ma Kumpla!” pisałem o naszym nowym młynku do kawy. Pozwolę sobie tylko nadmienić, że sporo zmarnowanej kawy nas kosztowała ta „Świnka”. Młynek się zapychał praktycznie od początku.

Już mieliśmy oddać „Świnkę” pod młotek! Bo i kawa do niczego i wciąż trzeba było nowe bezpieczniki do niej wkładać. Na jej i nasze szczęście trafiłem na artykuł w internecie o wadzie konstrukcyjnej w tym modelu młynka. Wystarczyło wyciąć 1,5cm poprzeczkę w wylocie kawy i po sprawie. Teraz już „Świnka” jest niezawodna i służy nam znakomicie! Jakość kawy w naszym domu poprawiła się znacznie. Już nie ma problemu braku kremy i gorzkiego smaku.

„Pimpek” i „Świnka” tworzą bardzo zgrany duet i postanowiłem nakręcić o nich film. Obecnie brakuje mi tylko jeszcze paru ujęć i będzie można przystąpić do montażu. Niech poniższe zdjęcia, będą zapowiedzią filmowej historii espresso z „Le petit bistro” w Domu Pod Jaszczurkami.

Espresso w „Cafe Arka” – Lanckorona

Moja ulubiona filiżanka Piacetto Espresso, godzina 11:00

Kawa Lamborghini w Keszthely, Węgry

Scenografia filmowa :)

Scenografia filmowa :)

11:30 – już po kawie…

Tagi: ,

14 komentarzy to “Espressowo”

  1. smaczna musi być ta Wasza kawka:))) dzisiaj Mimi mi się skarżyła , że ma do kawki tylko jednak, ostatniego herbatnika:) Już nie mogę doczekać się filmu, bo Wasze filmy są niesamowite! czekam z wielką niecierpliwością. pozdrawiam ciepło

    • Scraperka: nasza kawa po małym zabiegu plastycznym na Śwince zyskała naprawdę sporo. Najważniejsze, że Mimi bardzo smakuje!
      Pozdrawiam!

  2. Jak to jest z ta godziną 11? U moich teściów to tez zelazna pora na kawę. Są tapicerami i pracują w domu. Ale gdy tylko wybije 11, mach mach na górę i KAWA :-))) coś w tym jest, bo nawet kiedyś w radio usłyszałam, ze to najlepsza pora na kawę – wtedy działa najlepiej :-)
    Cieszę się na film!
    Kawowe pozdrowienia :-)))

    • Agalu: u nas było podobnie. Chyba Mimi usłyszała, że to najlepsza pora na kawę. Akurat nam to świetnie pasuje. Takie drugie śniadanie. I przerwa w pracy.
      Pozdrawiam!

  3. u nas też dziś kawka była o jedenastej ;) zależy to od tego jaka zmiana wypada w pracy, nie mamy sztywnych godzin :)
    osobiście wolę kawę po południu, nigdy natomiast nie zaczynam dnia od kawy, czyli tak bardziej nietypowo chyba ;)

    • Gosia: każdy ma pewnie swoje najlepsze godziny na małą przerwę z dobrą kawą. Dla mnie taka przed południowa jest idealna. Czasem zdarza mi się kawka po południu lub w innych godzinach np. jak jesteśmy w Krakowie. Tutaj czas regulują sprawy do załatwienia i dotarcie do ulubionej kawiarni.
      Pozdrawiam!

  4. U Hiszpanów to też „święta” godzina i żeby się waliło, kawa musi być:))), to tak na marginesie, bo ja w sprawie pochwały Twojej dociekliwości i zdrowego uporu w usprawnianiu i polepszaniu złośliwych fragmentów przedmiotów codziennych:)))). No po prostu moje uznanie!
    Oczywiście pozdrowienia też:)))
    Sylwia:)

    • Sylwia: muszę Ci się przyznać, że wycięcie tego kawałka plastiku to była ostatnia szansa dla naszego młynka. Już widziałem, że może ktoś by go kupił za bezcen i do tego jeszcze się zapycha, więc zwrot murowany. No, ale udało się. Teraz śmiga jak trzeba. Chwała autorowi tego dokumentu.
      A Hiszpanów to w zupełności rozumiem. To pewnie coś jak five o’clock w Anglii :)
      Pozdrawiam!

  5. Heh… a ja to się Sebastianie cieszę i na film i na Waszą kawę :)))))))))))), sama nie wiem na co bardziej :)
    pozdrawiam naj naj i Mimi też :)

    • Ula: film powinniśmy zacząć montować jutro, a na kawkę przyjdzie pora, jak słusznie zauważyłaś :) Miłego weekendu!
      Pozdrawiam!

  6. Cyt : (“Pimpek” i “Świnka” tworzą bardzo zgrany duet i postanowiłem nakręcić o nich film.)
    :))) Usmiech sam mi sie pcha na usta :))) Juz wiem ze film bedzie super,jak kazde Wasze dzielo! Bardzo sie ciesze,ze udalo sie uratowac swinke przed sprzedaza; za podarowanie jej ostatniej szansy odwdziecza sie Wam teraz pyszna kawa! ;))) Pimpkowi pewnie tez razniej miec kolezanke u boku ;)) Chcialabym uslyszec Mimi slodko krzyczaca: „Grzej Pimpka Gowniarzu! „:)))) Jestescie przesympatyczni! :))) Milego dnia dla Was!

    • Gioia: Pimpek nareszcie nie czuję się samotny :) A i Śwince lepiej tu u nas w Domku pod Jaszczurkami niż w jakiejś Anglii :)

      Niestety przez awarię naszego filmowego dysku film o kawie będzie opóźniony. Mam nadzieję, że uda się go zmontować na wadliwym dysku :( No zobaczymy.

      Ja zawsze czekam na to, jak Mimi zawoła. To moja ulubiona część dnia.
      Pozdrawiam serdecznie!

  7. Wspaniale tutaj u Was :) Już nie wiem u kogo przyjemniej na stronie?
    O porannej kawce też marzę już przed spaniem :) Ja używam kawiarki bialetti, którą polecam. Chociaż z Waszym ekspresem (co to za jeden swoją drogą?) to chyba żadna włoska kawiarka nie wygra.
    A ten filmik z 27 stycznia, ach….wspaniały klimat. Aż Wam się dziwie, że taki klimat Was nie rozleniwia, przecież to zaproszenie do odpoczynku w każdej godzinie dnia :) Jesteście chyba masochistami ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    • Magda: Fajnie, że odwiedzasz nasze blogi. Jest nam bardzo miło. Kawiarka bialetti z takim kucharzem w logo – bardzo fajna :) I pewnie kawa też pyszna. Nasz ekspress to Kitchenaid.
      Cóż klimat tej zimy naprawdę udało nam się ocieplić i to jest największy sukces. Pomimo największych tutaj mrozów od wielu lat – daliśmy radę!
      Pozdrawiam!

