Dworzec Zachodni | Budapeszt

Budapest Nyugati pályaudvar – jeden z trzech głównych dworców kolejowych w Budapeszcie. Został wybudowany przez spółkę Eiffel Company. Otwarty 28 Października 1877 roku.

Jak dla mnie, to najładniejszy dworzec kolejowy jaki widziałem. Klimatu dopełnił parowóz z obsługą w odpowiednim klimacie. Można się było przenieść na chwil parę do czasów Franciszka Józefa :)

Pomyśleć, że mój Dziadek jeździł na parowozie… Co prawda wiele lat później, ale zawsze to coś. Pewnie byłby zachwycony tym retro pociągiem.

4 komentarzy to “Dworzec Zachodni | Budapeszt”

  1. Super. Bardzo lubie twoje czarnobiale spojrzenie na swiat. Zacheciliscie mnie z Mimi do ponownej wizyty w Budapeszcie. Mam niedaleko wiec weekend jesienny juz zarezerwowany na zwiedzanie miasta.
    p.s. moj dziadek jezdzil lokomotywa taka jak na ostatnich zdjeciach :-)

    • Ania: dziękuję za komentarz. Cieszę się, że nasze zdjęcia wzbudziły w Tobie taki nastrój na odwiedziny Budapesztu. To chyba też o to chodzi. Fajnie mieć niedaleko do Budapesztu. Dzięki tym kilku targom w centrum miasta chciałbym tam być co weekend :)
      Pamiętam, jak mój Dziadek kiedyś otrzymał list od kolegi, który go pamiętał właśnie z lokomotywy.. To było jakieś niesamowite spotkanie.
      Pozdrawiam!

  2. Sebastian! To juz Twoj Roczek na blogu! :))) Tanti auguri My Zorki! :))) Zdjecia i Budapeszt Twoimi oczami-wspaniale! Album ,album,album!! Mam nadzieje,ze nadal masz ten pomysl na uwadze i trzymam mocno kciuki by sie udalo! Pozdrawiam serdecznie :)

    • Gioia: wielkie dzięki za pamięć. Sam zupełnie nie zdawałem sobie sprawy, że to już rok. Ah, jak ten czas leci. Zobaczymy, co przyniesie następny roczek.
      Pozdrawiam gorąco!

