Przed snem z lampą

Ostatnio Mimi odszukała starą lampę błyskową od jej analogowego Canona. Wystarczyło trochę przeczyścić styki i działa, jak nowa! Tuż przed zaśnięciem pstryknąłem parę fotek. Dawniej nie miałem przekonania do lamp błyskowych, ale może się jednak polubimy?

Jakie macie doświadczenie w tym temacie? Chętnie poznam Wasze tricki i zwykłe poprawne ustawienia. Czy może mi ktoś polecić dobrą książkę albo stronę www, co by się więcej dowiedzieć i nauczyć.

Niebieskie zabarwienie nie pochodzi od lampy tylko od Photoshopa :)

12 komentarzy to “Przed snem z lampą”

  1. Na lampach się nie znam, ale lubię ten zapach:)

  2. Delie: to tak jak ja :)
    pozdrawiam!

  3. To ja coś polecę ;)
    1. genialny blog błyskających lampami http://strobist.blogspot.com/
    2. Geniusza jeśli chodzi o użytkowanie lampy błyskowej http://www.joemcnally.com/blog/
    3. A jeśli jeszcze będzie za mało o lampach wszelkiego rodzaju to polecam tego Pana http://neilvn.com/tangents/

    A tak na marginesie to wolę światło zastane ;)

    Pozdrawiam
    Ewa

    • Ewa: wielkie dzięki za te linki! Myślę, że z pewnością znajdę tam sporo praktycznych informacji.
      Ja w sumie też wolę światło zastane, ale i czasem chyba lampa się przyda :)
      pozdrawiam!

  4. Mam takie samo naczynie ze szkła,kupiłam na targach z Niemiec:)))3 fota

  5. Sunshine: jaki ten świat mały :))
    pozdrawiam!

  6. Czytałeś „Z pamiętnika lampy błyskowej”?

  7. …z lampą jak z ogniem trzeba-umiejętnie. Tobie to bardzo fajnie wyszło, gratulacje.

    • Joanna: dzięki za Twój komentarz! Masz rację z tą lampą, na razie robię to zupełnie na wyczucie.. Cieszę się, że Ci się spodobało.
      pozdrawiam!

  8. I was very pleased to meet you in Paris and even to read your little comment on my blog. It’s nice to meet bloggers in the street.
    It is true that the meeting was very brief but the result is delightful!
    This shows that the time was also a little magic. Your photos are very beautiful!
    See you soon.
    Pierre

  9. Hi Pierre,
    Thank you for your comment. We were very happy to see us at your blog. We have similar feelings about our 1 minute meeting. Soon i’ll add some pictures from our Paris trip. We are going to make 2 or 3 movies too, i hope that you like it :)
    Take care!
    Take a look at Mimi blog, this is entry about Montmartre: http://bomimi.decostyl.pl/2010/12/01/sciezkami-amelie-poulain/

