Ostrawa – to mi se libi!

Niedaleko od nas jest takie czeskie miasto – Ostrawa. Jeszcze rok temu planowaliśmy odwiedzenie tego miejsca. No, ale dopiero wczoraj się nam udało wybrać. Nie ma co ukrywać, że Ostrawa to centrum przemysłowego regionu Czech. Mieliśmy się okazję o tym przekonać jadąc bocznymi drogami – kopalnie, hałdy, szyby i bliżej nieokreślone zakłady przemysłowe. I takie miejsca pozostały po industrialnej przeszłości regionu.

Od mojej ostatniej wizyty w Czeskiej Republice – upłynęło całkiem sporo wody w Wełtawie. Byłem bardzo ciekawy, jak zmienił się nam nasz sąsiad.

Ostrawa zaskoczyła nas miłą i przyjazną atmosferą. I zupełnie przypadkiem trafiliśmy na przesympatyczne miejsce z pyszną kawą: „Ostravanka Coffee Shop!!”(Čs. legií 152/8, 702 00  Ostrava). Naprawdę warto tu zaglądnąć! I jeszcze jedno – ludzi są tutaj dla Polaków bardzo mili :)

 

8 Responses to “Ostrawa – to mi se libi!”

  1. Świetne. Mają klimat te zdjęcia:)
    A mnie zaintrygował aparat Mimi. Zdradzisz co to za model?

    • Delie: dzięki za komentarz. Jeśli chodzi o Mimi, to wcześniej robiła zdjęcia Canonem, ale był za ciężki, więc teraz testuje Lumixa z obiektywami Leica. No i obiektyw są genialne :)
      pozdrawiam!

  2. Czechy to mój „drugi dom” :)
    W każdej wolnej chwili tam jeździmy.
    Jedzenie, piwo, ludzie, klimat… wszystko jest super.
    W Ostrawie pół roku temu mieliśmy nawet sesje ślubną :)
    Pozdrawiam

    • Agt84: w sumie to Ci się nie dziwie. My też byliśmy bardzo mile zaskoczeni uprzejmością ludzi i tymi wszystkimi zmianami. Kiedy mój Tata pracował w jeszcze w Czechosłowacji, jeździliśmy do niego na wakacje. I było super!
      pozdrawiam i dzięki za komentarz i odwiedziny

  3. To właśnie jest dla mnie prawdziwy reportaż. Jest ulica, jest architektura, jest fascynacja na twarzy, jest DETAL ( to lubię najbardziej), jest piesek…a potem to wszystko ubrane w piękną kolorystykę. Gratuluję:)

  4. Joanna: dzięki za Twój komentarz :) Mam nadzieję, przy okazji następnej wizyty w Czechach zrobić też coś w tym stylu. Zapraszam i pozdrawiam!

Trackbacks

