Candy losowanie + Crumble

Dziś odbyło się losowanie dwóch nagród w moim pierwszym Candy No 1 | Driftwood Buoys. W komisji losującej oprócz mnie z powodów oczywistych zasiadła także Mimi, by sprawdzać, czy wszystko odbywa się zgodnie z prawem. W związku z tym, że do wygrania były dwie różne boje – odbyły się dwa niezależne losowania. Karteczki z Nickami zostały potasowane i wylosowane.

Z przyjemnością ogłaszam, że boję Newport wygrała Joanna, a House of Lizard – Karolina z Manderlay. Gratuluję zwycięzcą!! Proszę o przesłanie adresów, na jakie mam wysłać boje, by jeszcze zdążyły pod choinkę, na adres: design@aerobie.com.pl.

W międzyczasie wspólnie z Mimi przygotowaliśmy Crumble z jabłkami. Świetny deser na zimowe i mroźne popołudnie. Jest to zmodyfikowana wersja, ale jak się okazało najlepsza ze wszystkich, jakie próbowaliśmy.

Crumble z jabłkami

  • 3 – 4 kwaśne zimowe jabłka – najlepiej Szare Renety
  • dwie łyżki wody
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • dwa pokruszone stroopwafle – najlepsze te eko z Rossmana

Kruszonka:

  • 50g masła
  • 50g cukru brązowego
  • 25-30g mąki

Obieramy jabłka, wykrawamy pestki i gniazda nasienne. Kroimy na małe kawałki. Podgrzewamy na patelni z cukrem i 2 łyżkami wody, aż lekko zmiękną.  Przygotowanie kruszonki: rozcieramy w palcach masło i cukier, a następnie stopniowo dodajemy mąkę. Ciasto ma się dać zbić w kulkę, ale nie może być za bardzo klejące.

Pokruszone stroopwafle wsypujemy na dno małej brytfanki lub patelni miedzianej, stalowej lub żeliwnej. Następnie dodajemy jabłka i rozprowadzamy równomiernie i lekko ugniatamy. Na wierzch posypujemy kruszonką. Wstawiamy do piekarnika na ok. 15 minut na ok. 180 stopni. I pieczemy aż kruszonka zbrązowieje. Smacznego! Podawać zaraz po wyjęciu z piekarnika.

Modyfikacja Mimi wiąże się z dodaniem słodkich stroopwafli, dzięki czemu całość uzyskuje przyjemny toffi smak. Stroopwafle na ciepło chyba już nie mają szans :)

Tylko wrodzona przyzwoitość powstrzymała nas przed zjedzeniem wszystkiego do końca. Zostawiliśmy sobie coś jeszcze na jutro. Podwójna przyjemność rozdawania prezentów i zjedzenia czegoś pysznego :) To crumble to prawdziwy rock’n’roll, jak by powiedział Jamie Oliver.

13 komentarzy to “Candy losowanie + Crumble”

  1. Byłam w komisji, to prawda. Nawet pisałam karteczki ;-) Wszystko odbyło się w świątecznej atmosferze. Gratuluję dziewczyny! Fajne driftwood dostaniecie!

  2. serdecznie gratuluję zwyciężczyniom,wielkie szczęściary!
    Na osłodę zrobie sobie crumble z Waszego przepisu.
    pozdrawiam…

  3. A mój komentarz się nie pojawił:(
    To piszę jeszcze raz jak bardzo się cieszę i ogromnie dziękuję Szanownej Komisji Losującej za szczęśliwą dla mnie rękę:D A ponieważ wiem, że paczuszki z Domku pod Jaszczurami są wyjątkowe, to jak się uda i dojdzie na święta, położę ją pod choinką.
    Wasz crumble wypróbuję na pewno, bo uwielbiam eko-wafle z Rossmana. Na dokładkę serwujecie zabawę ze światełkami, super! Czerwony termoforek idealny na mrozy:)
    Pozdrawiam serdecznie i udanego weekendu!
    p.s
    Na jaki mail wysłać mój adres?

    • Karolina, zrobimy wszystko, aby paczuszka doszła na czas – adres kontaktowy już dodałem do wpisu.
      pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję!

  4. Szczesciary!! Gratuluje :)

  5. Jestem szczęściarą:)
    Po pierwsze- spaliłam piernikowe łosie na choinkę, po drugie -Mąż, którego wybrałam bez przymusu, wjechał mi w samochód swoim samochodem omijając zapamiętale łopatę do odgarniania śniegu, po trzecie -Pies zdekompletował moje ukochane skarpetki …
    Odcięta chwilowo od internetu nie wiedziałam, że jednak los się do mnie uśmiechnął :) Dziękuję i pozdrawiam Joanna

    • Oj, no to faktycznie los dobrze wybrał, przy tulu zdarzeniach choć konkurs wygrany!
      pozdrawiam i pakuję paczuszkę, by ją jutro wysłać!!

  6. Przecudne zdjęcia z Paryża, zapomniałam dodać…

  7. crumble było smakowite!Proszę częściej o takie proste i dobre przepisy!
    Tylko w kruszonce chyba wkradł się błąd,nie 50 dg masła i cukru,tylko 50 g.
    pozdrawiam…

    • Schola, będzie więcej prostych przepisów, bo najczęściej takie właśnie są najsmaczniejsze. Dzięki za podpowiedź, faktycznie powinno być w gramach, już poprawiłem!
      pozdrawiam świątecznie

  8. :) dopiero dzisiaj miałam okazję dotrzeć na pocztę… Paczkę rozrywałam z niecierpliwością w samochodzie na skrzyżowaniu…Zaparło mi dech w piersiach, TO jest prawdziwe cudeńko !!!. 20 samochodów za mną trąbiło z tej okazji ;) Również kartka oraz dodatek stanowią wartość samą w sobie. Dobrze mi się kończy stary rok, dziękuję.

    • Joanna, to wspaniale, że na koniec roku dostałaś prezent. Niech to będzie zapowiedz wspaniałego Nowego Roku, czego Ci życzę!

